Imprimeix

Consells de salut: Prevenir el consum de cannabis en els fills

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

El consum de cannabis és cada cop més habitual entre els adolescents i joves catalans, i és un tema especialment preocupant per a moltes famílies.

 

Els pares poden tenir un paper molt important en la prevenció del consum de drogues per part dels seus fills. Seguidament us aconsellem algunes mesures que, com a pares, podeu prendre per reduir els riscos que els vostres fills consumeixen cannabis o altres drogues:

 

Imprimeix

Consells de salut: Cultivem l'optimisme

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

 

L'optimisme és un factor que afavoreix la salut mental.

Tot i que dóna la impressió que l'optimisme o el pessimisme són característiques innates de la persona, com quaselvol altra capacitat humana es poden aprendre i entrenar.

 Per tal de cultivar l'optimisme us proposem els següents consells:

Imprimeix

Consells de Salut: Desenvolupar la intel.ligència emocional

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La intel·ligència emocional és un terme que va popularitzar el psicòleg nord-americà Daniel Goleman a mitjans dels anys 90. Es defineix com la capacitat per a reconèixer i gestionar els sentiments i emocions propis i els dels altres. En el seu llibre Intel·ligència Emocional demostra, mitjançant estudis científics, que per tenir una vida més plena (tant des del punt de vista personal, com social, laboral i econòmic), és més determinant tenir una bona intel·ligència emocional que un alt quocient de intel·ligència acadèmica.

 

 

Les persones amb una elevada intel·ligència emocional són socialment més equilibrades, extravertides i alegres. Demostren una alta capacitat pera comprometre's amb les causes i les persones, adoptar responsabilitats i mantenir una visió ètica de la vida. Són cordials i afables en les seves relacions, així com espontanis i oberts en les experiències sensuals. Tenen una vida emocional rica i adaptada, i se senten a gust amb ells mateixos i amb les persones que els envolten. A més són persones poc predisposades a rumiar les seves preocupacions.

 

 

La intel·ligència emocional es pot desenvolupar si sabem com fer-ho. Us proposem alguns consells per aconseguir-ho:

 

 

Imprimeix

Consells de Salut: Gestionar la ràbia

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La ràbia és una emoció bàsica de l’ésser humà, com l’alegria, la por, la tristesa... Com qualsevol de les emocions bàsiques, té una funció adaptativa. La funció de la ràbia és defensar-nos d’una agressió, real o imaginada.

L’expressió de les emocions és més o menys tolerada segons el context cultural. Per exemple, al Japó l’expressió emocional ha de ser molt mesurada perquè sigui acceptada socialment. Als països mediterranis, podem expressar de forma molt més oberta les nostres emocions, siguin negatives o positives, però també se’ns exigeix uns límits  d’expressió emocional que no podem creuar si no volem ser penalitzats socialment. Una de les emocions més penalitzades si “ens passem de la ratlla” és la ràbia. Per això aprendre a gestionar aquesta emoció ens pot ser molt útil.

Imprimeix

Consells de Salut: Gestionar la ràbia

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La ràbia és una emoció bàsica de l’ésser humà, com l’alegria, la por, la tristesa... Com qualsevol de les emocions bàsiques, té una funció adaptativa. La funció de la ràbia és defensar-nos d’una agressió, real o imaginada. 

 

L’expressió de les emocions és més o menys tolerada segons el context cultural. Per exemple, al Japó l’expressió emocional ha de ser molt mesurada perquè sigui acceptada socialment. Als països mediterranis, podem expressar de forma molt més oberta les nostres emocions, siguin negatives o positives, però també se’ns exigeix uns límits  d’expressió emocional que no podem creuar si no volem ser penalitzats socialment. Una de les emocions més penalitzades si “ens passem de la ratlla” és la ràbia. Per això aprendre a gestionar aquesta emoció ens pot ser molt útil. 

 

 

Imprimeix

Un estudi relaciona els psicofàrmacas amb l'Alzheimer

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La meitat de les persones adultes prenen benzodiazepines per combatre l’ansietat i els problemes del son. Aquesta setmana un nou treball que acaba de publicar The British Medical Journal (BMJ) relaciona aquest tractament a llarg termini amb la malaltia d’Alzheimer.

Imprimeix

Consells de Salut: La meditació

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La meditació és una pràctica mil.lenària consistent en centrar l'atenció en el moment present, alliberant la ment de pensaments i emocions. A través de la meditació s'aconsegueix benestar físic i emocional. També és una bona tècnica per reduïr l'estrès i l'ansietat.

 Si us voleu introduïr en aquest món, a continuació us expliquem de forma senzilla com començar a meditar:

1. Cal crear un ambient tranquil i relaxant. Apagueu televisor i mòbil, i qualsevol altre aparell que faci soroll o pugui interrompre. Podeu posar música suau però no és necessari.

 2. Seieu en una cadira o coixí de manera que us sentiu còmodes. És important tenir la columna ben recta. Els genolls han d'estar més avall de la cintura perquè la respiració sigui fluïda.