Imprimeix

Consells de salut: La prova de la SIDA

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

 

Fa uns dies una parella jove em va preguntar com podia fer-se la prova de la SIDA. Feia uns mesos que sortien de forma estable i estaven pensant en deixar el preservatiu i passar-se a un altre mètode anticonceptiu, però com que tots dos havien tingut altres parelles sexuals anteriorment, volien estar segurs que tots dos estaven sans.

 

Tenien molt clar que volien fer-se la prova de la forma més discreta possible, i d'altra banda, el metge de capçalera no sempre accedeix a demanar aquesta prova si no es donen elements de risc, així que els vaig donar una idea que els va semblar perfecta: fer una donació de sang.

 

Imprimeix

Consells de Salut: Dormir més bé.

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

Els esdeveniments estressants poden alterar el nostre ritme de son. Generalment, en pocs dies tornem a recuperar el nostre patró de son habitual, però si els problemes d'insomni s'allarguen en el temps, poden afectar la nostra salut i la nostra capacitat d'afrontar les activitats de la vida diària.

 

Hi ha medicaments que ajuden a conciliar el son. Si patiu un insomni greu, el vostre metge us els pot receptar, però es tracta de medicaments amb cert grau de perillositat perquè poden crear tolerància (cada vegada cal més quantitat de medicament per aconseguir el mateix efecte) i addicció (arriba un moment que el medicament es fa indispensable). Per aquest motiu, és preferible mirar d'adaptar uns hàbits que facilitin la conciliació del son, en comptes de recórrer als fàrmacs.

 

Us proposem alguns consells per a dormir més bé:

 

 

Imprimeix

Consells de salut: Com superar les pors

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

  

1. Penseu que tots tenim algunes pors, és normal.

 

2. Porteu la vostra por a l'extrem, imagineu el pitjor, i veureu que en realitat no és tan greu.

 

3. Enfronteu les vostres pors a poc a poc, de la més petita a la més gran.

 

Imprimeix

Consells de salut: Respirar correctament

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

 

Respirar correctament és molt important per la nostra salut física i mental.

 

Hi ha diferents maneres de respirar i no totes són adequades. Quan estem nerviosos o angoixats, la nostra respiració és més ràpida i superficial, provocant un excitació del sistema nerviós que augmenta la sensació de nerviosisme. En agreujar-se el nerviosisme, s’incrementa el nombre de respiracions per minut, entrant en un cercle viciós. Així mateix, el nostre estil de vida accelerat afavoreix que el nostre cos assumeixi com a normal aquest tipus de respiració. Per això una de les tècniques utilitzades per contrarrestar l’ansietat o l’estrès és la respiració abdominal.